ASISTENT RELATII PUBLICE SI COMUNICARE

PROGRAMUL DE FORMARE PROFESIONALA: ASISTENT RELATII PUBLICE SI COMUNICARE

 

Formator

Tipul programului: Perfectionare
Codul COR al ocupatiei: 333906

Condorm Standardului Ocupational Asistentul Relatii Publice si Comunicare este intermediar intre organizatia pe care o reprezinta si publicurile specifice acelei organizatii, fiind responsabil fata de aceste parti si distribuind informatii care dau posibilitatea publicurilor institutiei sa-i inteleaga politicile. Prin latura comunicationala desfasoara activitati legate de constatarea si influentarea opiniilor unui grup de persoane. Pentru aceasta realizeaza cercetarea tuturor publicurilor: primeste informatii de la acestea, informeaza conducerea in legatura cu atitudinile si reactiile acestora, participa la implementarea de politici care demonstreaza atentia crescuta fata de publicuri si evalueaza constant eficienta tuturor programelor de relatii publice.
Poate implementa programe de actiune planificate, care sa serveasca atat organizatia, cat si interesul public. Activitatea lui se bazeaza pe comunicare eficienta si pe realitate, fiind legata de fapte.
Asistentul relatii publice si comunicare poate avea mai multe roluri, in functie de necesitatile organizatiei:
Analist: el trebuie sa cunoasca organizatia (statut, istorie, imagine, cultura), bunurile si serviciile organizatiei, publicuri variate, mediul, comunicarile anterioare; Cercetator: va incerca sa obtina toate datele, sa faca sondaje, anchete, analize, pentru a putea aprecia si sfatui organizatia, propunand solutii (fiind asadar si consilier); Implementator de strategie: implementeaza strategii pentru interior sau pentru exterior in conformitate cu obiectivele vizate, incitand, persuadand, pentru a atrage atentia publicurilor sau a schimba atitudini si comportamente; Responsabil cu logistica: realizeaza bugete si calendare ale actiunilor; Creator: concepe mesajul; Specialist: alege forma mesajului, caractere potrivite pentru tipar, fotografii, ilustratii, culori, prezentari grafice;  Rol tehnic: alege mass-media;  Rol de imaginatie: alege suporturile; Rol de expertiza: alege tehnicile de comunicare; Educator, comunicator si om de echipa etc.
Asistentul Relatii Publice si Comunicare poate sa functioneze in interiorul unei organizatii, ca angajat al unei firme de consiliere in relatii publice sau ca si consultant independent.
In interiorul unei organizatii, asistentul de relatii publice si comunicare are ocazia sa indeplineasca diverse sarcini, in functie de tipul organizatiei si de anvergura departamentului de comunicare unde functioneaza. In cazul sau, comunicarea interna reprezinta o cale de a gestiona anumite nevoi ale organizatiei (integrarea noilor angajati, organizarea muncii, circulatia informatiilor, sentimentul de apartenenta, climatul intern). Comunicarea externa este asociata manifestarilor publice ale asociatiei: relatiile cu presa, expozitiile, audiovizualul, publicitatea, promovarea, campaniile de opinie, organizare de evenimente (lansari, cocteiluri, inaugurari), gestiunea crizelor, campaniile de finantare, propaganda, afacerile publice, lobby-ul, serviciul de informare si de reclamatii, revista presei, feedback-ul.
Asistentul de relatii publice si comunicare dintr-o agentie se diferentiaza de cel dintr-un departament de PR al unei organizatii, chiar daca tehnicile utilizate sunt intotdeauna aceleasi. Se lucreaza cu mai multi clienti (organizatii, ONG, asociatii, oameni publici etc.) pe parcursul unui an, experienta si capacitatea de a lucra in conditii de stres fiind factori extrem de importanti. Asistentul de relatii publice dintr-o agentie este, deci, la dispozitia asistentului de relatii publice din organizatie.
Multi asistenti de relatii publice si comunicare lucreaza autonom si isi dezvolta o expertiza recunoscuta. Ei sunt definiti ca PR-isti independenti pentru agentii sau organizatii, oferindu-le acestora serviciile lor. Se specializeaza, de obicei, pe un segment ingust al profesiei (organizator de evenimente, creator de mesaj etc.), fiind angajat in virtutea acestor calitati. Prin acumulare de experienta si dobandire de competente manageriale, asistentul de relatii publice si comunicare poate evolua catre pozitia de manager in relatii publice si comunicare.

Cursantii vor avea la sfarsitul derularii programului de formare competente profesionale de a elabora, planifica si implementa proiecte de succes conform Standardului Ocupational pentru ocupatia Asistent Relatii Publice si Comunicare (cor COR 333906) dupa cum urmeaza:
1. Realizarea materialelor;
2. Organizarea de evenimente;
3. Organizarea campaniilor integrate;
4. Evaluarea eficientei programelor de relatii Publice;
5. Participa la eficientizarea comunicarii in organizatie;
6. Mentinerea relatiilor cu mass-media;
7. Pregatirea intalnirilor de lucru.

Studii necesare: medii

Durata programului- 70 ore din care:
– 23 ore pregatire teoretica;
– 47 ore pregatire practica.

Numarul de participanti pe grupe de formare:
– 28 participanti la pregatirea teoretica;
– 14 participanti la pregatirea practica.

Forma de evaluare:
– initiala;
– pe parcurs;
– finala;
– de urmarire.

Dotarile prevazute in programa de pregatire:
a) pentru pregatirea teoretica: laptop; video proiector Benq Dlp Texas Instruments; ecran de proiectie; 2 flipchart-uri; 35 scaune; camera video; coli flipchart; manualul de curs.
b) pentru pregatirea practica: laptop; video proiector Benq Dlp Texas Instruments; ecran de proiectie; 2 flipchart-uri; 35 scaune; camera video; coli flipchart; caietul cursantului.

Formatori:
– Prof. Univ. Dr. Hab. Antonio SANDU;
– Dr. Ana FRUNZA;
– Elena UNGURU.
** In functie de numarul cursantilor se vor edita numarul necesar de manuale de curs si caietele cursantilor prin Editura Lumen (Asociatia Lumen este partenera in Consortiul Editorial Lumen Media, care administreaza Editura Lumen).