COMPETENTE CHEIE MAI MULTOR OCUPATII: COMPETENTE ANTREPRENORIALE

PROGRAMUL DE FORMARE PROFESIONALA: COMPETENTE CHEIE, COMUNE MAI MULTOR OCUPATII: COMPETENTE ANTREPRENORIALE

Competente cheie
Tipul programului: Perfectionare
Competentele sunt definite ca un ansamblu de cunostinte, aptitudini si atitudini corespunzatoare contextului. Competentele cheie sunt cele necesare oricarui individ pentru formare si dezvoltare personale, cetatenie activa, munca si incluziune sociala. Capacitatile dobandite in urma parcurgerii acestui program: capacitatea de a cauta, colecta şi prelucra informatii; de a intelege conceptul de ancheta apreciativa; de a identifica elemente pozitive; capacitatea de a realiza un interviu apreciativ; capacitatea de a evalua apreciativ organizatia din care face parte capacitatea de autoevaluare a propriilor calitati; capacitatea de a utiliza metode de comunicare eficiente; capacitatea de a elabora viziuni ale viitorului si de a stabili obiective; capacitatea de a realiza un plan de actiune; capacitatea de a transmite clar informatiile; capacitatea de identificare a solitiilor si resurselor tinand cont de realitatile celorlalti; capacitatea de a identifica cauzele schimbarii in organizatie, de a implementa schimbarea intr-un mod apreciativ; capacitatea de a intelege rolul motivatiei in performanta; capacitatea de mentinere a unei atitudini pozitive in conditii de stres și formularea unor viziuni centrate pe succes.
Cursantii vor avea la sfarsitul derularii programului de formare urmatoarele competente profesionale:
1. Formularea viziunii centrate pe succes (apreciative);
2. Coordonarea pozitiva a schimbrilor in organizatie;
3.Organizarea lucrului in echipa performanta;
4. Identificarea si utilizarea resurselor umane performante in organizatie;
5. Identificarea povestilor de succes in organizatie;
6. Exercitarea functiilor manageriale centrate pe succes si apreciere;
7. Coordonarea pozitiva a schimbarilor in organizatie;
8. Mentinerea unei atitudini pozitive in condiii de stres;
9. Asigurarea calitatii si performanei;
10. Contientizarea calitilor personale si dezvoltarea brand-ului;
11. Intocmirea unui plan de afaceri pornind de la o idee de succes;
12. Constructia unei viziuni de viitor asupra afacerii (visioning apreciativ);
13. Aplicarea metodelor centrate pe succes (4D) in cercetarea de marketing.

Studii necesare: medii

Durata programului- 70 ore din care:
– 40 ore pregatire teoretica;
– 30 ore pregatire practica.

Numarul de participanti pe grupe de formare:
– 28 participanti la pregatirea teoretica;
– 14 participanti la pregatirea practica.

Forma de evaluare:
– initiala;
– pe parcurs;
– finala;
– de urmarire.

Dotarile prevazute in programa de pregatire:
a) pentru pregatirea teoretica: laptop; video proiector Benq Dlp Texas Instruments; ecran de proiectie; 2 flipchart-uri; camera video; coli flipchart; manualul de curs.
b) pentru pregatirea practica: laptop; video proiector Benq Dlp Texas Instruments; ecran de proiectie; 2 flipchart-uri; camera video; coli flipchart; caietul cursantului.

** In functie de numarul cursantilor se vor edita numarul necesar de manuale de curs si caietele cursantilor prin Editura Lumen (Asociatia Lumen este partenera in Consortiul Editorial Lumen Media, care administreaza Editura Lumen).